Néhány könyvről röviden #5

Az elmúlt hónapban ismét olvastam több olyan rövid könyvet, aminek nem szenteltem külön blogbejegyzést: versek, szakácskönyvek sőt még egy mesekönyv is bekerült most a válogatásba.
Josh Malerman: Ház ​a tó mélyén
Ez volt az első olvasmányom az írótól, de lehet nem ezzel kellett volna kezdenem. Röviden: nem tetszett, érdekes volt az alapötlet (ház a tó mélyén) – hogy került oda, miért tűnik az olyan érintetlennek, hogyan fedezi fel a két kamasz. De a könyv végére nem kaptam megoldást. A célját, hogy valami borzongató sztorit olvassak elérte, de ennél többet nem.
3/5

Vereb Rocky Adrienn: Szuperélelmiszerek ​konyhaközelben 
Azért voltam kíváncsi erre a szakácskönyvre, mert ez volt az első amit egy magyar írt a szuperélelmiszerekről – kicsit könnyebben megoldható recepteket vártam és kaptam. Tetszett, hogy a bevezetőben tudatosította, hogy igazából elég sok ilyen élelmiszer elérhető nálunk is, csak nem tudjuk hogy ezek is azok.
Jó néhány olyan receptet találtam ami tetszett, plusz aminek külön örültem volt pár gyakorlati tipp is benne.
A superfoodokkal való ismerkedéshez jó kezdés ez a könyv! :)
Az egy pont levonás a hossza miatt van – kíváncsi lettem volna még több receptre :)
4/5

Harcos Bálint: Szofi ​és a Mikulás
Nem szoktam ilyen képeskönyveket olvasgatni, de most szembejött velem a könyvtárban – pár perces olvasmány, de mosolyt csalt az arcomra. Szofi nagyon cuki, mindig segít a Mikulásnak még ha nem is sül el jól :D
Nagyon szépek az illusztrációk! :)
5/5

Tisza Kata: Akik ​nem sírnak rendesen
Az első olvasmányom Tisza Katától és szerintem az utolsó is, engem nem fogott meg – volt egy-két 'darab', ami tetszett, de inkább azt éreztem, hogy túl van írva. Az alapgondolat a legtöbben az volt, hogy a nő és a férfi nem érti meg egymást, mindig akkor kezdenek el érdeklődni egymás iránt, amikor a másik már épp elfordul tőlük.
A főbb témák a magány, megcsalás, boldogtalanság voltak.
3/5

Amanda Lovelace: The ​Princess Saves Herself in This One
Amanda versbe öntötte mindazt a tragédiát, amit őt eddig érte. Anyjával való kapcsolatát, a súlyproblémáit, a korán elveszített nővérét, a csalódásait. A könyv négy részből áll: princess, damsel, queen és you – ami kronologikusan követi az életének eseményeit. A gyerekkori élményektől a megerősödött felnőttkori énjéig. Az utolsó fejezetben (You) megerősítő versek vannak, most önbizalomról, bántalmazásról (szóbeli zaklatás is zaklatás).
Nekem tetszett, a nyelvezete egyszerű, érthető.
A 2016-os Goodreads közönségszavazásának győztese ez a kötet, aminek már be vannak jelentve a folytatásai is 2018-ra és 2019-re.
4/5

William Shakespeare: Romeo és Júlia 
Nem emlékszem mikor és milyen fordításban olvastam először, de most jobban tetszett. A komikus párbeszédeken jókat nevettem.
Abszurd ez a szerelmi szál, a kapcsolatuk hirtelensége – pedig Júlia mondja is egy helyen, hogy miért is sietnek ennyire, de aztán elkapja őt a szerelem vaksága.
Izgalmas darab, remélem egyszer színpadon is láthatom :)
4/5

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.