POKET zsebkönyv automata

április 23, 2018
Ahogy a könyvfesztiválos élménybeszámoló végén említettem, külön bejegyzést szentelek a nemrég Budapesten indult POKET zsebkönyv automatáknak.

Mi ez a kezdeményezés?

A Sztalker csoport olvasásnépszerűsítő akciója, amely több hírességet maga mögött tudva indította el a projektet. Budapest 7 helyszínén helyeztek el április 11-től olyan automatákat, amiből zsebkönyv méretű könyveket lehet vásárolni, egységesen 990 Ft-os áron.
A céljuk, hogy a tömegközlekedésen ne a telefonunkat nyomkodjuk, hanem olvassunk. A könyvek tényleg utazásbarát méretben készültek: notesz kivitelezésűek - gumipánttal zárhatóak, és még könyvjelző is van bennük. A méretük pedig tényleg akkora, hogy beleférnek egy normális farzsebbe akár, vagy kabátzsebbe is.

Milyen művek közül választhatunk jelenleg?
Szerb Antal – Utas és Holdvilág,
Esterházy Péter – “És mesélni kezdtem”,
Molnár Ferenc – A Pál utcai fiúk,
Csáth Géza – Egy elmebeteg nő naplója,
Krúdy Gyula – Ady Endre éjszakái.

Hol találhatóak meg az automaták? (Zárójelben a támogató intézmények.)
  • Széll Kálmán tér (Petőfi Irodalmi Múzeum automatája)
  • Vígszínház (Vígszínház automatája, az Új Nemzedék támogatásával)
  • Keleti Pu. (Katona József Színház automatája)
  • Stadionok (Müpa Budapest automatája)
  • Móricz Zsigmond körtér (Radnóti Miklós Színház automatája, ÚjbudaÖnkormányzat támogatásával)
  • Déli Pu. (MOMkult automatája, Hegyvidéki Önkormányzat és a MOMKult támogatásával)
  • Madách tér (Örkény István Színház automatája Budapest Főváros Önkormányzata támogatásával) [ez booktasticboglinc infója szerint nem működik most, valamilyen engedélyre vár]
  • + Trafó House (Budapest Tavaszi Fesztivál) - ez április 17 óta működik.
Személyes tapasztalataim:
Szombaton mindenképp szerettem volna vagy a Déli pályaudvaron, vagy a Széll Kálmán téren megkeresni és lehetőleg venni is egy POKET zsebkönyvet. Kérdéses volt, mert a nagy népszerűségnek hála sokszor le vannak fosztva, végül mindkét helyen szerencsém volt - egyedül Csáth Géza könyvét nem találtuk egyikben sem. 

A könyvfesztivál helyszínét elhagyva Meli barátnőmmel elsétáltunk a Széll Kálmán térre és a metrókhoz vezető mozgólépcsők mellett felfedeztük az automatát. Erről készült egy vicces videó is, amikor is rossz számot nyomok meg - de ekkor még nem esik le, hogy nem az Utas és holdvilágot választottam ki, amit igazából szerettem volna, hanem Eszterházy könyvét... Utána bénáztam azzal, hogy nem középre esett a könyv, hanem a tálca bal szélére, úgy kellett kihalásznom #bénázás1. A fizetéssel amúgy nem volt probléma, készpénzzel fizettem, ahogy látjátok egy 2000-essel, majd kaptam egy maroknyi 100-ast visszajáróként. Azt már nem vágtam be a videóba, ahogy azt kapkodom ki :D Lehet amúgy kártyával is fizetni.


A Délihez visszasétálva, Meli megbízásából megnéztem ezt az automatát is (Csáth kötet miatt). A reggeli rohanásban nem vettem észre, pedig mellette jöttem el: az aluljárók felé néző oldalon van, a Déli pályaudvar felirat alatt - beépítve a falba, nagy kék alapon fehér betűs felirat jelzi...#bénázás2

A vonatindulás előtt még megcsodáltam a szerzeményeimet és ekkor esett le, hogy a szép barackszínű kötet bizony nem Szerb Antal könyve... Pár perc hezitálás után elrohantam az automatához és megvettem azt is :D #bénázás3 
Itt sem volt gond a fizetéssel szerencsére, és még a vonatot is elértem - két POKET könyvvel gazdagodva :)

A könyveket már csak itthon bontottam ki és csodáltam meg, mutatom milyenek:
Dóri / theodora (@dora_w89) által megosztott bejegyzés,

3 megjegyzés:

  1. Haha, az Esterházy kötetre vadászók irigykedtek volna, hogy ilyen könnyen megszerezted pont azt, és ráadásul véletlenül. ;D
    Nekem is van sztorim a pokettel, bár szerencsére nem bénáztam, de elég nehezen jött össze, majd megírom. ;)
    Amúgy tök jó, hogy feltöltötték, csütörtökön csak A Pál utcai fiúk volt, estére pedig full üresség, pénteken sikerült eljutni a vételezésig, de akkor éppen semmit nem akart elfogadni csak aprópénzt...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Facebookon láttam, hogy az kelendő volt :D
      Igen, és tényleg csak Csáth hiányzott a Széll Kálmán tériből, többiből volt bőven, a Délinél kisebb volt a választék, de ott is volt ami kellett :D

      Törlés
    2. Igen, de nem csak kelendő volt, hanem hiánycikk is volt, mert volt valami a szállításával vagy a nyomtatásával, és készlethiány is volt belőle.
      Nahát, érdekes, hogy mindenki a Csáth-ot akarta :D

      Törlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.