Top5 - 2017/8 téli olvasmányai

március 03, 2018
Ha kinézek az ablakon még mindig igazi téli tájat látok, de a blog életében három havonta szoktam összegyűjteni azt az 5 legjobb könyvet, amit az évszak legjobb olvasmányának tartok - így én ezzel le is zárom a telet! :)
Nem adtam olyan nagyon sok könyvre 5 pontot, de volt néhány amit szívesen idevettem volna, mutatom melyek azok a könyvek, amik kiemelkednek a decemberi, januári és februári olvasmánylistámból:

igazi karácsonyi feeling
Jonas Jonasson - A ​százéves ember, aki kimászott az ablakon és eltűnt: tavaly év vége előtt kerítettem sorra, Miamona kihívása miatt, és mert kíváncsi voltam mi ez a könyv, ami kb elindította az olyan idősekről szóló könyvek sorát, amiben fontos szerepet kap a múlt és a humor. A 'svéd' Forrest Gump történetét ajánlom mindenkinek, aki könnyed kikapcsolódást keres. (A film azóta is a várólistámon van, ejnye! :D).
"Több történethez/filmhez is tudnám hasonlítani ezt a könyvet, ami talán elindította a humoros északi irodalom olvasásának népszerűségét (ld. Backman könyvei) - elsőre a Forrest Gump film ugrott be, mivel annak a főszereplője is más mint a többi ember, végtelen naivitással vesz részt fontos történelmi pillanatokban. Ilyen Allan is, a címbeli 100 éves ember. Ezen kívül a könyv humora és fordulatai Rejtő Jenő könyveit is felidézik, ill. akár Hrabaltól az Őfelsége pincére voltam főszereplőjét."


Sarah Perry - Az essexi kígyó: 2017 egyik legszebb könyve, erről egy ideig még csak a borító tekintetében voltam biztos, de karácsony után már a sztoriról is elmondhattam ugyanazt. 

"A történetben a hit és a tudomány áll szembe egymással, szinte végig izgalomban tartja az olvasót, hogy vajon mi lesz a megoldás, létezik a címbeli szörny, vagy nem?
Mindegyik szereplő egy érdekes helyzetet mutatott be, a szerelmek, barátságok is életszerűek voltak. Volt amelyik finoman bontakozott ki és a többi szereplő ill. az olvasó számára előbb vált nyilvánvalóvá.
Nagyon magával ragadott ez a könyv - a szereplők, a cselekmény, a fő téma, a hangulat és a megjelent történelmi sajátosságok miatt is. A könyv végén kaptunk egy viszonylagos lezárást, de még lehetett volna folytatni a történetet - olvasnám tovább! Sarah Perry szereztél egy új rajongót! Örülök, hogy a polcomon tudhatom ezt a könyvet!"

Grecsó Krisztián - Harminc ​év napsütés: 2018 első 5 pontos könyve, a kedvenc szerzőkre számíthat az ember! :)
Grecsó-gyűjteményem
(Harminc év - könyvtári) 
"Nehéz megfogni miért is tetszett annyira ez a kötet. Egyrészt a megosztott személyes múlt mindig érdekes: a családi történetek, a kamasz fiú problémái, a vidék és a város ellentéte, hogyan érez-érzékel egy férfi. Grecsó történeteinek erőssége szerintem az, hogy az olvasójuk vagy pontosan ugyanazokat az élményeket élte át, amikről ő is ír - vagy - mint az én esetemben - érdeklődéssel olvassuk, ugyanakkor elindítja bennünk is az emlékezést: a mi családunkban milyen volt egy disznóölés, milyen karácsonyi hagyományok vannak, stb.
Nagyon szerettem ezt a kötetet, elringatott a megszokott és megkedvelt stílus. (Kell egy saját példány is a polcomra a többiek mellé.)
Ajánlom azoknak, akik olvasták és szerették a Mellettem elférsz-et, vagy szeretnének megismerkedni az íróval."


Jennifer Donnelly - Északi ​fény: Jennifer Donnelly könyvével átéltem újra azt, hogy milyen egy kevésbé/egyáltalán nem ismert könyvbe belemélyedni.

"női sors címkével lehet definiálni ezt a könyvet, semmiképp sem kriminek - nem csak Gracie sorsán keresztül láthatjuk milyen lehetőségei voltak egy nőnek, hanem Mattieén keresztül is. Mit tehet egy okos lány, aki szeretne tanulni, de a családjának nincs pénze erre, és még szükség is van rá az otthoni munkákban? Mattie az egész regényben őrlődik, próbál megfelelő megoldást keresni a helyzetére, megbékélni a sorsával.
Nagyon tetszett ez a könyv - a felvetett problémák miatt, illetve szeretem a történelmi regényeket, és ebben visszautazhattam az időben, az 1900-as évek Minnesotai településeire, beleleshettem a gazdálkodó életbe, szerethető karakterek életét megismerve."


Jane Yolen - Csipkerózsaegy tavalyi Könyvudvaros kincs, amit 'viszonylag' hamar elolvastam. Örülök, hogy megvettem, mert ez is különleges élményt nyújtott és szeretném majd újraolvasni valamikor.

"Rövid de annál velősebb ez a regény. A szerkezete nagyon tetszett: a jelenbeli szálat megszakítja Nami meséje, a három lányunoka beszélgetése-versengése körülötte és érezhető a mindig más meserészletből, hogy hol van az a pont, ahol az idős asszony kiborul, ahol érezteti, hogy itt valami többről van szó, mint egy meséről - hátborzongató volt felfedezni a jeleket és összerakni a képet.
Izgalmas, szívszorító és frappáns feldolgozása lett a Csipkerózsika mesének és holokausztnak. Ajánlom mindenkinek, akit érdekelnek a történelmi, világháborús regények, vagy szereti a meseátdolgozásokat. Olvasható kamaszkortól, van benne néhány kemény rész, de a világháború borzalmait nagyon szemléletesen meg lehet ismerni belőle - jobban, mint a történelemkönyvekből."
Nektek mik voltak a legjobb olvasmányaitok télen?

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.