Top 5 - A legjobb decemberi olvasmányaim

január 12, 2018
Tavalyról elmaradt ez a 5+5-ös lista, amiben az eddigi évek legjobb decemberi könyvélményeit mutatom meg. Talán még nem késő - pótolom és nemsokára jövök a januári 'kiadással' is ;)
Nagyon sok jó könyvet olvastam, elsőre 20 linket gyűjtöttem össze...; próbáltam most azokat kilistázni, amiket nem emlegettem annyit, vagy mostanában talán feledésbe merültek :)

Christopher Moore - Vérszívó démonok: 2009-ben ismertem meg Christopher Moore könyveit, és egy darabig rajongója is voltam, szerettem a vicces-abszurd-morbid stílusát. Ha humoros könyvet kerestek, akkor ajánlom - bármelyiket ;)

Audrey Niffenegger - A Highgate temető ikrei: a könyv, amit 2010 karácsonyára kaptam és emlékszem milyen jó volt vele bekucorodni az ágyba és elmerülni benne. Látszik is, hogy szerettem: karácsony után pár nappal már meg is született a bejegyzés róla és ilyen szépeket írtam: "nagyon belemerültem a könyvbe, megszerettem a szereplőit, a helyszíneket (olvastam már más véleményekben is, hogy Audrey N. nagyszerűen tud hangulatot teremteni), ez a könyv jobban tetszett Az időutazó feleségénél is.
Az összetettsége, és hangulata miatt nyert meg magának. Egyszerre izgalmas, tragikus történet, ami valóságos problémákat is felhoz. Pl.: szeretteink elvesztése (Elspeth - Marijke), a kényszerbetegségekben szenvedők élete, és az iker -lét kérdése."

Kate Morton - Felszáll a köd: szintén egy első találkozás, Kate Marton regényei közül úgy érzem még mindig ez az első a legjobb élményem :) Két idősíkon játszódó regény tele titkokkal ;)

Rakovszky Zsuzsa - A kígyó árnyéka: 1600-as évekbe visszarepítő magyar regény, ami egy nő alakja köré épül.

Sarah Addison Allen - The sugar queen -Édes élet: ez a történet sokkal jobban tetszett, mint A csodálatos Waverley-kert. Kisváros, egy csepp mágia, könyvek, édességek és szerelem - tökéletes romantikus könyv ;)

Charles Dickens - Tücsök szól a tűzhelyen: talán egy kevéssé ismert Dickens mű, ami tökéletes a borongós téli estékre.

Eowyn Ivey - A hóleány: A könyv, ami kedvenc lett (meg kellene vennem ezt is és újrázni vele) - egy mese feldolgozása, ami az 1920-as években játszódik Alaszkában. Tökéletes téli olvasmány ;)

Salla Simukka - Vérvörös (Hófehér-trilógia 1.): ez is egy különleges meseátdolgozás: YA krimibe ágyazott Hófehérke-történet Svédországból.

Anna Gavalda - Billie: egy érdekes barátság története, ha még nem olvastatok Gavaldától, akkor jó választás.

Nicole Krauss - A szerelem története: 2016-ban film is készült a könyvből  (még nem láttam), és én is ebben az évben fedeztem fel magamnak ezt az írónőt. Tetszett az első és ez a második találkozás is. "Igazi belemerülős olvasmány ez a köny: a cselekmény lassan bontakozik ki, érdemes elmerengeni egy-egy részlete felett. Mit jelent szeretni valakit, mennyire érdemes ragaszkodni egy másik emberhez, hogyan lehet túlélni a veszteségeket..."

Korábbi bejegyzések:

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.