Top5 - 2017 őszi olvasmányai

december 03, 2017
Idén ősszel 44 könyvet olvastam, a legtöbb tetszett, így nehezebb volt összeállítani a listát. De ezek azok a könyvek, amik a hetek távlatából is fontosak maradtak - egyedi, érdekes történetek.

J. K. Rowling - Legendás ​állatok és megfigyelésük - Az eredeti forgatókönyv
"A Legendás lények állatok filmhez kicsit szkeptikusan álltam, féltettem kicsit, hogy a 'megszentelt' HP világomba hogyan fog ez illeszkedni - hálisten remekül :D Tavaly télen moziban néztem meg a filmet és teljesen el voltam varázsolva tőle. Tetszett a képi világ, a sztori, a választott színészek, a humor és kíváncsian várom a folytatásokat amiben kibontják ezt a világot is. A forgatókönyvet igazából nem akartam elolvasni, mert mondom minek - láttam a filmet, nekem ez elég. Végül a molyos J.K.Rowling plecsni miatt rászántam magam - mert már csak ez hiányzott a teljességhez - és nem bántam meg! Ahogy olvastam újra előttem pörgött a film és bevallom a végén pár könnycseppet is elmorzsoltam, csak hogy az utolsó oldalakat már nagy vigyorral fejezzem be :) Rowling anyánk tudja hogyan kell egy jó sztorit megírni - forgatókönyvet is!"

Paula Hawkins - A víz mélyén
"Nagyon kíváncsi voltam Paula Hawkins új regényére, mert A lány a vonaton az egyik - a thriller műfajában - kedvenc könyvem lett, és a 2015-ös év meglepetése volt számomra.
Kicsit félve kezdtem neki ennek a könyvnek, mert olvastam róla jót és rosszat is, de A lány a vonatonról is elmondható ugyanez. Hamar beszippantott a regény, és kicsit másképp olvastam mint ahogy szoktam a könyveket, nem akartam megkedvelni egy szereplőt se, mert tudtam, hogy itt nem az lesz a cél :) Nagyon tetszett ez a könyv, talán azért is mert nekem a thriller műfaja egyfajta komfortzóna-tágítás, lehet ha a műfaj jobb ismerője lennék, akkor találnék benne hibákat.
Igazi őszi, borzongató olvasmány: annak ellenére, hogy a nagy része augusztusban játszódik. Ajánlom azoknak akik szeretnének egy izgalmas krimit olvasni!"

Elizabeth Strout - A Burgess fiúk
"Érdekes módon ismét az évszakhoz illően olvastam - Elizabeth Strout Amy és Isabelleje nyáron játszódik, ennek a regénynek a cselekménye ősszel kezdődik és egy évet ölel át. Elizabeth Strout már a fenti könyvével bekerült a kedvenc íróim közé, és A Burgess fiúk is erősített ezen a pozíción! Már alig várom, hogy a többi könyvét is elolvassam!Beszippantott ez a regény is, Strout nagyon jól ír - egész életeket sűrít pár oldalba, emellett jó hangulatteremtő is. Érdekes volt bepillantani ebbe a családi életbe, ahol a testvérek valahogy mind egymásra voltak utalva - látszólag elkezdték a felnőtt életüket, de a külső körülmények hatására megrekedtek valahol - Zach ügye után viszont elkezdtek változni..."


Marina Lewycka - Ragadunk
Folytatom az ismerkedést a Geopen20 sorozattal - korábban ettől a szerzőtől nem olvastam semmit, de tökéletes volt első 'találkozásnak'.
A történet folyamatosan lavírozik a humor és a szépirodalmi mélységű családtörténetek, történelmi események és tragikus sorsok között – ezért egy megkapóan egyedi regényt kaptam, amit nagyon szerettem olvasni. Ha L. többi könyve is ilyen nyelvi humorral és lebilincselő történettel bír, akkor nem ez lesz az utolsó könyvem tőle!

Év elején a mozifilm változat miatt figyeltem fel erre a könyvre, akkor bele is olvastam és megfogott már első pár oldal. Múlt héten a könyvtárban a polcok között böngészve (és rendet rakva :D), akadt meg a szemem rajta. Érdekes véletlen, hogy ezt a könyvet is Jim Kay illusztrálta - aki a Harry Potter sorozatot is és a főszereplő szintén 13 éves, mint a harmadik HP kötet több szereplője.
Attól függetlenül, hogy gyerek a főszereplő ezt inkább ajánlom felnőtteknek, illetve erős lelkű kamaszoknak. Egyedi, különleges történet, ami sokáig veled marad...
Nektek mik voltak a legjobb olvasmányaitok most ősszel?

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.