Top5 - 2017 nyári olvasmányai

szeptember 02, 2017
Sok és sokféle könyvet olvastam a nyáron - mindig volt valami téma amibe bele-bele kaptam: képregények, versek, egyes írók olvasatlan könyvei. A fenti ötöt tudom kiemelni a 40 könyv közül amihez az utóbbi három nyári hónapban szerencsém volt :)

Az Áprilisi boszorkány az idei egyik első beszerzésem volt és jó döntésnek bizonyult. "Ez a díjnyertes regény olyan témákat dolgoz fel, mint az árvaság, a gondatlan szülők szerepe, a függőségek, a rossz minták továbbörökítése, a fogyatékosság és a 20. század közepi Svédország. Axelsson nagyon jól ír - a kezdeti pár oldal bizonytalansága után, hogy mi is lesz ez a történet, hova lyukadunk ki már csak faltam az oldalakat órákon keresztül. Szuper elmerülő, szívbemarkoló olvasmány! Az idei évem egyik jelentős pontja lesz. Örülök, hogy van saját példányom, mert ez tipikusan olyan könyv, amit érdemes időnként újraolvasni."

Nyár elején egy könyvtári projekt miatt vetettem bele magam a felnőtteknek szóló képregényekbe, ekkor olvastam el például Marjane Satrapi önéletrajzi képregényeit, amik közül főleg a 2. rész nyerte el a tetszésemet. "Érdekes bepillantást nyújtott ez a képregény az Iráni történelembe és életbe. A második rész jobban tetszett amiben több szó volt Marjene nőiségéről, az életéről. Egy ilyen olvasmány után az ember jobban értékeli, hogy nyugaton él ... "

Elizabeth Strout Amy és Isabelljével is már szemeztem egy ideje és sikerült épp jókor olvasnom - a hangulatom és az időjárás is a történetnek kedvezett. Annyira megtetszett Strout prózája, hogy megvettem a legfrissebb magyarul megjelent könyvét és molyon olvasós kihívást is indítottam :) "lassú folyású, lélektani regény az anyaságról, a kamaszkorról, a női kapcsolatokról. Nagyon szerettem olvasni - Elizabeth Strout jól megfogta, hogy milyen lehet egy egyedülálló anyának a kapcsolata a lányával, milyen érzelmek dolgoznak benne, milyen törés lehet felnőttként tekinteni a lányára, sőt még féltékenységet érezni iránta. Szeretném majd újraolvasni (meg saját példányt belőle) és mindenképp fogok még az írónőtől olvasni."

Augusztus elején megismerkedtem kicsit jobban az egyik kedvenc városommal - Budapesttel. Tittel Kinga könyve első ránézésre a gyerekeknek szól, de felnőttként is bőven találunk benne érdekességet. Írtam is egy szép hosszú listát az eddig kihagyott látnivalókról! "Ami először szembeötlik a könyvben, hogy milyen szépen illusztrált (Kecskés Judit munkája), tele van fotókkal, térképekkel, post it szerű szövegdobozokkal, amik kiegészítik a tartalmat. Az ilyennel már meg lehet venni engem :D"


Végül egy remek olvasmánnyal zártam az augusztust - Tracy Chevalier régi kedvenc íróm, ezt a könyvét valamiért hanyagoltam eddig. Most örömmel merültem el az amerikai történelemben. :) "Nagyon szeretem a történelmi - történelmi romantikus regényéket, amik Amerikában játszódnak - ez a könyv tökéletes volt nekem: érdekes női sorsok, az 1850-es évek Amerikája, a telepesek élete, akik megpróbálják megszelídíteni ezt a vad vidéket. A befejezéssel is elégedett vagyok, sőt még olvastam volna tovább a következő generációkról :)"

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.