Tittel Kinga - Mesélő Budapest

Pár hete az egyik Libri könyvesboltban láttam meg ezt a könyvet, ahogy belelapoztam eldöntöttem, hogy el kell olvasnom! Szerencsém volt, mert a gyerekkönyvtárban három példány is volt, így lecsaptam az egyikre.
Attól függetlenül, hogy alapvetően gyerekeknek szól - a felnőtteknek is tökéletes olvasmány Budapestről, mert a stílusa informatív, de nem 'gügyörésző' - csak egy-két kiszólás van a gyerekek olvasókhoz. :D

Budapesten születtem, így nekem ez a város mindig is a kedvencem - már többször kirándultam itt, de persze még közel sem láttam mindent. Olvasás közben jó volt felidézni a gyerekkori, vagy a pár éve tett nyaralás emlékeit, és utólag megtudni több dolgot az egyes helyekről, szobrokról, utcákról.

Ami először szembeötlik a könyvben, hogy milyen szépen illusztrált (Kecskés Judit munkája), tele van fotókkal, térképekkel, post it szerű szövegdobozokkal, amik kiegészítik a tartalmat. Az ilyennel már meg lehet venni engem :D
A könyv eleje a magyar történelem rövid áttekintésével indul: a szöveg mellett találunk illusztrációkat is - az adott témát megjelenítő szobrokról, vagy helyekről és több utalást is a könyv következő oldalaira. 

A bevezető után már Budapestről olvashatunk általánosságban: a város címeréről, születéséről, néhány érdekes adatáról (pl.: legrégebbi épület: Vörös Sün Ház - 1260 körül, leghosszabb út: Üllői út - 15 km, stb). Ezután városrészenként (Buda, Pest, Óbuda) ismerhetjük meg a legfontosabb pontokat - utcákat, tereket, épületeket és a hozzájuk kapcsolódó történelmi áttekintést. Több térképet is találunk a könyvben, amin be vannak jelölve az egyes helyek, házak, szobrok. Ezek leírását gyakran megszakítják érdekes információk a témához kapcsolódva.

A könyv végén olvashatunk a Dunáról, a város hídjairól és gyógyfürdőiről is. Ki kicsoda és fogalomtár is helyet kapott az utolsó oldalakon, ami főleg a gyerekek számára lesz nagy segítség. 

Nagyon tetszett ez a könyv, és örülök, hogy nem 'rettentett el', hogy gyerekeknek szánták. Informatív, jól olvasható és inspiráló kötet ez az egyik kedvenc városomról. Ahogy olvastam egyre csak azon járt az eszem, hogy mit nem láttam még belőle, és még mit kell pótolnom! :)

5/5

Kiadó: Kolibri
Kiadás éve: 2016
Oldalszám: 290
Ár: 4999 Ft
Borító: 5/5

Fülszöveg:
Hallottál már a hídmesterekről és arról, mi a feladatuk? Tudod-e, ki volt Budapest vőlegénye, és miért hívták kockás bárónak? Gondoltad volna, hogy Európában azért épült elsőként nálunk földalatti, mert az Andrássy utat akkoriban gyönyörű fakocka burkolat fedte, melyet nem akarták tönkretenni a sínekkel? Tudod-e, miért van hét tornya a Halászbástyának? És miért nincsenek felhőkarcolók Budapesten? Ha mindezt és még ennél is sokkal több érdekességet szeretnél megtudni gyönyörű fővárosunkról, akkor feltétlenül hallgasd meg, miről mesél Budapest. A Mesélő Budapest egy családi útikönyv, de akár hétköznapi közlekedés vagy épp osztálykirándulások alkalmával is élvezettel lapozgatható. Számtalan fotó és egyedi térkép, érdekességek, különlegességek, fogalomtár és Ki kicsoda? teszi a kötetet még színesebbé és izgalmasabbá.

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.