C. J. Daugherty - A Cimmeria titka

Múlt szombaton a "Szandiban" az akciós könyvek között böngészve akadtam erre a vaskos kötetre, ami a Cartaphilus ifjúsági sorozatában (CartaYoung) jelent meg. Idén annyi ismeretterjesztő könyvet olvastam, hogy már nagy kedvem volt valamilyen 'mesevilágban' elmerülni, ezért választottam ezt a könyvet. 

Allie a főszereplőnk, egy 16 éves csaj, aki bátyja eltűnése után összeomlik és mindig keresi a bajt. A könyv elején is épp egy ilyen akcióban ismerkedünk meg vele, aminek a következménye, hogy a szülei átíratják egy másik iskolába. Ám a suli nevét, helyét sem árulják el a lányuknak, így eléggé meglepődik amikor egy vidéki kastélyba kerül, amiben még nyáron is működik a bentlakásos iskola, a Cimmeria Akadémia.

Allie viszonylag hamar barátokra lel, és kezdi kiismerni ezt a különös iskolát, és rájön, hogy nagyon nem illik a többiek közé. Ettől függetlenül nagyon tetszik neki a hely, és szereti az órákat, és a kastély részeit.
Mivel ifjúsági könyv nem is lehetne igazi a szerelmi háromszög nélkül! Van itt gazdag, elérhetetlennek tűnő srác, és persze a magányos farkas, aki erős, bunkó, de mégis vonzódnak egymáshoz Allieval...

tumblr
A könyvben rengeteg momentum emlékeztetett a Harry Potterre és a Twilightra. Az utóbbira a szerelmi háromszög, a pasik mint testőrök egy jelenetben, a lány vívódása köztük. A Harry Potterre még több rész: maga a bentlakásos iskola, a barátkozás, a sakkozás, a szabadidős elfoglaltságok (a könyvtárban tanulás), a bál és a sérülések és fejetlenség, kívülről érkező fenyegetés...

Sok mindent sűrített bele az írónő - kb 6-7 hét telik el az iskolában (és az alatt a HP sorozat több regényének jeleneteit beledolgozta :D). Van itt több titok - először is az iskolában működő különrészleg, az Éjjeli Iskola, na meg az ok hogy Allie miért is került éppen ide, mi történt a bál éjszakáján, stb-stb.

A nyilvánvaló koppintástók eltekintve tetszett ez a könyv, lekötött és kíváncsi vagyok a folytatásra, is de azt hiszem azt angolul kell bevállalnom, mert nem tűnik úgy hogy folytatnák a magyar kiadást :(

4/5

Kiadó: Cartaphilus
Kiadás éve: 2012
Eredeti cím: Night School
Oldalszám: 456
Ár: 3000 Ft
Borító: 3/5

Részlet

Fülszöveg:
"Allie élete darabokra hullott szét. A bátyja eltűnt, utálja a sulit, ahova jár, a szüleitől sem számíthat megértésre… és már megint letartóztatták. Nem csoda, hogy az ősök megint új suliba küldik. De ez egyszer valami teljesen szokatlan helyre. Allie nem érti, hogyan kerülhetett a Cimmeria Akadémiára, oda, ahol a felső tízezer csemetéi tanulnak a patinás kastély festményekkel díszített falai között, vagy éppen a bálon táncolnak gyönyörű estélyi ruhában és szmokingban, kényelmükről pedig személyzet gondoskodik. A legnagyobb rejtély Allie számára mégis az Éjjeli Iskola, amelynek céljáról, működéséről és tagjairól csak a beavatottak tudhatnak. Allie érkezését a többiek is értetlenül szemlélik, hiszen a lánynak sem társadalmi rangja, sem családfája, sem különleges képességei nem indokolják a Cimmeria Akadémiára való felvételét. Gyanakvó ellenségei mellett barátai is akadnak, de Allie rajtuk is nehezen igazodik ki. Abban sem biztos, kinek őszintébbek az érzései a két fiú közül: Sylvainnek, a jóképű francia arisztokratának vagy Carternek, a mogorva árva fiúnak. Egymást követik a különös események, melyek következtében a lányt egyre nagyobb veszély fenyegeti. DE VAJON KIBEN BÍZHAT MEG ALLIE, HA MINDENKI HAZUDIK?"
Magyar előzetes:

2 megjegyzés:

  1. Nekem nagyon tetszett a könyv, azt az egyetlen momentumot leszámítva hogy a folytatását csak angolul lehet elolvasni. :( És mivel nem vagyok túl jó angolból (bár elkezdtem tanulni), nem valószínű hogy közel jövőben szerencsém lesz a folytatáshoz. :(
    Engem annyira lekötött, hogy nem is gondoltam arra hogy egy kis koppintás szaga lenne, plusz úgy vagyok vele hogy a legtöbb könyv már koppintás szagú alapból. Úgy értem ha vesszük az ilyen iskolában játszódó történeteket akkor az alapsztori ugyan az, csak a titkok, személyek, helyek és cselekmények változhatnak. De engem az ilyen nem zavar, míg élvezem és kíváncsi vagyok a titkokra. De mikor már ctrl+c ctrl+v beütése van akkor hagyom is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na igen, a külföldi sorozatoknak ez a buktatója - ha nem fogy jól, akkor sajnos nem mindig tudjuk folytatni. De ez egy jó ösztönző lehet, hogy majd megpróbálkozz vele. Nem hiszem, hogy olyan nehéz a nyelvezete ;)
      Persze, nehéz újat mondani, de nekem hangulatában és egyes jeleneteiben nagyon felidézte az említett könyveket, ez se feltétlenül rossz, mert szerettem ebben a világban lenni.

      Törlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.