Stuart MacBride - Haldokló fény

Az Oxfordi sorozat után úgy gondoltam még maradok a krimi műfaján belül - elő is szedtem az egyik várólistacsökkentős könyvet, amitől eléggé tartottam. A véres-undorító gyilkosos történetek nem éppen az én naiv lelkemnek valók, de jó volt kimozdulni a 'komfortzónámból' (ezért felvettem a Tündöklő lányokat is a listámra).

Ezt a könyvet még tavaly egy igen olcsó könyvcsomag részeként szereztem meg, akkor még nem tudtam, hogy ez a Logan McRae sorozat 2. része. Igazából nem okozott problémát, hogy nem olvastam az első részt, mert nem épül szorosan az előző részek történéseire. Egy-két infót közöl az előzményekről, de új nyomozások vannak a középpontban. (Gondolkodom rajta, hogy elolvassam-e az első részt, mert érdekelnének a szereplők, de a pedofil-gyilkosos vonaltól a hideg ráz.) 

Főszereplőnk Logan McRae nyomozó egy balul sikerült razzia után, amiben egy rendőr miatta halálosan meg is sérül, a Balfasz Szakaszban találja magát, egy olyan csoportban, akiket még nem akartak kirúgni, de vaj van a fülük mögött. Logan persze igyekszik minél előbb kibumlizni magát innen, ezért több nyomozásba is belefolyik, és szabadidejét nem kímélve (nem mindig a saját döntése alapján) igyekszik fényt deríteni több gyilkosságra. Prostituáltak, családok hullanak el egy beteg elme gyilkolásai miatt.

A történet izgalmas, érdekes volt belelátni a skót rendőrség berkei mögé. Közel hozta ezeket a rendőröket, nyomozókat - amolyan színes-szagos közelképet kaptunk az emberekről. Sokat derültem Steel felügyelőnő viselkedésén,  és csak pár oldal elteltével jöttem rá, hogy ő nő... (elsiklottam a korábban közölt felügyelő megnevezésen).
"– Miért nem akarja feljelenteni Marshall tanácsost? – Hmmm? – Steel lehámozta a csomagolást egy húszas cigis csomagról, a celofánt hátradobta a válla fölött a hátsó ülés szemétkupacába. – Mert szarra több legyet lehet fogni, mint ecettel – mondta, és odatartotta az öngyújtó lángját a cigarettája végéhez."
A "szürke" Aberdeen
Amit hiányoltam - a főszereplőről szinte alig tudunk meg valamit. Amikor nem dolgozik (vezet, virraszt, megcsonkított holtesteket kénytelen nézni), akkor csak alszik vagy próbálja ágyba csábítani a barátnőjét, a szintén rendőr Jackiet, esetleg kocsmázik.

A könyv végére már annyi szál, nyomozás kavarodott össze, hogy csak kapkodtam a fejem. Tetszett az életszagú megközelítés, a - helyenként morbid - humor, és a kis nyomozó csapat.
"Minden szemtanút amnézia sújtott, vagy ha nem, akkor krikettütő."
4/5

Kiadó: Ulpius
Kiadás éve: 2013
Eredeti cím: Dying light
Sorozat: Logan McRae 2.
Oldalszám: 436
Ár: 3500 Ft
Borító: 4/5

Fülszöveg:
"Nyár van Aberdeenben: süt a nap, kék az ég, emberek halnak meg!Rosie Williams, a prostituált az első, akit csupaszra vetkőztetnek és agyonvernek a kikötőben – Aberdeen piroslámpás negyedének szívében. Logan McRae nyomozó őrmesternek ez egy újabb cudar nap cudar kezdete. Csupán néhány rövid hónappal ezelőtt még ő volt a környék rendőrségének szépreményű nyomozója. Ám egy elfuserált razzián beosztják valaki mellé, akiről mindenki tudja, hogy balszerencsét hoz, s aki arra vár, hogy lesújtson a bárd rá és a „Balfasz Szakasz” többi selejtes alakjára.Logan azonban nem ül ölbe tett kézzel. Elhatározza, hogy megszökik Steel nyomozó meg az ő szokatlan módszerei elől, és ennek legjobb módja az, hogy villámgyorsan megoldja az ügyet. És nem csupán Rosie Williams kerül akarata ellenére a hullaházba: szerte a városban hat ember ég halálra olyan, benzinnel fellocsolt lakásban, amelynek ajtaját és ablakait kívülről becsavarozták. És Logan minden erőfeszítése ellenére nemsokára egy újabb prostituáltat is kiterítenek!Stuart MacBride a rá jellemző biztos kézzel, akasztófahumorral és eleven jellemábrázolással írta meg e letehetetlen könyvet, ezzel ismét bizonyítja, hogy felívelő csillag a krimi irodalom egén."

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.