Hrabal 100

március 31, 2014
Idén ünnepelné az egyik leghíresebb cseh író, Bohumil Hrabal 100 születésnapját.
Ennek apropóján az Európa Kiadó szépséges új borítóval kiadta már három könyvét is, sőt több videót is készítettek, amikben híres magyar írók, színészek beszélnek Hrabalhoz való viszonyukról.
A borítócsere igencsak ráfér az életműre, ezek az új borítók (Baranyai (b) András munkái) olyan színesek, ötletesek, hogy talán többen kézbe veszik ezeket a könyveket. 

Én még csak a Szigorúan ellenőrzött vonatokat olvastam (igazából hangoskönyvként hallgattam) tőle, az annyira nem fogott meg, de most elhatároztam, hogy idén több művével is megismerkedem. (Molyon találtam is kihívást, ami ösztönözni fog :D)

Életrajz pl itt.

Az egyik kedvenc stand up comedysem - Bödöcs Tiborral is beszél az íróról:


3 megjegyzés:

  1. Tavaly elkezdtem a Sörgyári capricciot, mert egyik este volt a tévében, de nem sikerült aznapra befejezni. Végül nem bántam meg, hogy előbb láttam a filmet, mert a kisregénnyel nem tudtam mit kezdeni, a film után viszont rájöttem, hogy nem a cselekmény a lényeg, hanem a cseh életérzés :). A Szigorúan ellenőrzött vonatokba nekem is beletört a bicskám, de egyszer úgyis elolvasom :).

    VálaszTörlés
  2. Olyan szépek ezek a borítók! Megvenni nem fogom, de a könyvtárból lehet, hogy kiveszem, már be is szerezték valamelyiket. Szégyen,de még nem olvastam Hrabaltól, mindig tologatom...

    VálaszTörlés
  3. Engem az Őfelsége pincére voltam vonz, arról az rémlik, hogy vicces :))

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.