Kindliszülinap

szeptember 07, 2013
nyári idill :D

Egy év telt el azóta, hogy félig hirtelen felindulásból - félig hosszú utánaolvasás után megvettem az első e-könyvolvasómat. Ő (Kindli) már egy éve szolgáltatja a plusz könyveket, és még semmi bajunk nem volt egymással (kopp-kopp) :D

Amiben más, mint a hagyományos könyv:

  • Nem zavar, hogy az olvasott és esetleg kedvenccé vált könyv nem lesz a polcomon, elég az olvasás élménye. Igaz vannak olyan könyvek, amiket öröm kézbe venni, tanulmányozni a borítót is :) Mégis egyre jobban ráálltam arra, hogy csak a legszükségesebb könyvek legyenek meg hagyományos formában (ezért idén extra mennyiségű cserét bonyolítottam le emiatt az új 'hozzáállás' miatt), ...hiába már azon agyalok, hogy a költözésnél kevesebb cuccom legyen.
  • Azt vettem észre, hogy gyorsabban olvasok rajta (erről vannak tanulmányok is, szóval van valóságalapja :)), 
  • szeretem az idézetkijelölő funkcióját, vagyis ha megtetszik egy sor, akkor elég kijelölnöm, és ő elmenti egy szövegfájlba. Igaz ennek egy hátránya van, hogy működése óta az összes idézetet egy fájlba menti, szóval a legújabbakat mindig a végéről kell kikeresnem.
  • Lehet keresni is a könyvek szövegében, ezt eddig egyszer használtam.
  • Az akksi is jól bírja, mostanában már nem tartom számon, de hónapokig elvan egy töltéssel - persze nem minden napos használat mellett (kb 4-5 napig szoktam olvasni rajta).
Azóta 25 könyvet olvastam el rajta, voltak köztük újak-régebbiek, de ha átlagosan 2000 Ft-al számolok könyvenként, már bőven behozta az árát!

A Calibre programot használom a legtöbbször, hogy megfelelő formátumba öntsem a könyveket, így nem kell már a pdf-ekkel sem szenvednem, mert ezeket is át tudja alakítani.

Összességében nem bánom, hogy beruháztam rá, igaz mindig kicsit lelkifurdalásom volt, ha hetekig nem használtam :) Szóval tudom ajánlani azoknak, akik nem ragaszkodnak ahhoz, hogy a polcon is meglegyen a könyv, ill. extra mennyiségben olvasnak :)
forrás
További olvasnivaló a témában:

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.