Susanna Lehner - Az aranypárducok ébredése

január 20, 2013
Ezt a könyvet a rukkoláról szereztem meg és olyan szerencsém volt, hogy maga az írónő, Zsuzsa küldte el nekem! :) Kicsit félve kezdtem neki az olvasásnak, nem akartam csalódni, főleg mivel olyan felemás értékelések születettek eddig róla, de bíztam benne, hogy nekem is annyira tetszeni fog, mint Pupillának :)

Egy érdekes világot teremtett meg az írónő, már több ezer éve az emberek között élnek boszorkányok, vámpírok, lidércek és egyéb természetfeletti teremtmények. Amrita, a főszereplőnk boszorkány, aki az ősi Ataisz szigetéről származik, ami már elsüllyedt nagyon régen. Azóta országról-országra költözik és tevékenykedik a jó nevében.
A történet 2014 augusztusában kezdődik Londonban, ahol épp Amrita egy boszorkánygyűlésre siet. Ám Morgan, aki történetesen vámpír, és már Ataisz óta epekedik Amrita után... Van itt szerelmi feszültség is bőven, arról Morgan gondoskodik :)
Ám Amrita megingathatatlan és eljut a gyűlésre, ahol egy fontos feladatot bíznak rá. Meg kell találnia egy magyar ikerpárt és segítenie nekik, hogy egy szent ereklye segítségével elvégezzenek egy szertartást, ami megakadályozza, hogy a gonosz átvegye a hatalmat a világon.
"…az ember önmaga teljességét csak másokkal való kapcsolatában élheti át. A barátságban, a szerelemben, a házasságban, a szülői és a testvéri viszonyban."
A regény első felében főleg a nyomozáson, az ikrek megtalálásán van a hangsúly. Amrita történetét meg-megszakítják a múltbeli szálak, amiket nagy élvezettel olvastam. Az ikerpár története nagyon kalandos - elszakítják őket, több országban is élnek így nem könnyítik meg Amrita helyzetét.
A regény második felében a szertartás beteljesítéséhez szükséges lépésekről olvashatunk, ami rengetek utazással jár - nem győztem kapkodni a fejem, hogy éppen melyik országhatárt lépik épp át :)

Ami nem tetszett a néhol tudálékos párbeszédek, sok információt szeretett volna átadni, de kicsit erőltetett lett így néhol a szöveg (főleg Kristóf megnyilvánulásai), viszont sok érdekességet megtudhattam. A másik negatívum - ami igazából, csak az én érdeklődésem hiánya volt - a mitológia. Kicsit erőltetettnek éreztem az ősi magyar és hun mondák összekapcsolását a többi vallással, de mondom ez csak az én hiányosságom.

A könyv lekötött, élvezettel olvastam - volt jó néhány kedvenc részem (Eszter londoni tartózkodása, vagy a könyv végén a magyarországi út). Sok érdekes helyen megfordulnak a szereplők - Róma, London, Burma, Málta, Kína, de végül a kulcs a Pilis hegységben lesz...Kedvem támadt kirándulni azon a környéken :) Folytatásra is számíthatunk, Zsuzsa facebook oldalán (lent a linkeknél) el is olvashatjuk a következő regény első fejezeteit. Kíváncsian várom!

4/5

Kiadó: Ad Librum
Kiadás éve: 2011
Oldalszám: 300
Ár: 2990 Ft
Borító: 4/5

Linkek:
Az írónő blogja
Facebook oldala
A kiadó oldala

Fülszöveg:
"Amritát, a boszorkányt fontos küldetéssel bízzák meg: fel kell kutatnia egy harminc évvel korábban eltűnt ikerpárt, mert rájuk vár a feladat, hogy egy õsi ereklye segítségével megtörjék a Sötétség hatalmát. Előbb azonban meg kell küzdeniük a mindenre elszánt démonokkal, és meg kell fejteniük a szellemvilág rejtélyes üzenetét. Az idővel is versenyt futva számtalan kérdésre keresik a választ: Miért fontos, hogy honnan származnak az ikrek? Milyen összefüggés van a Pilis hegység és az Orion csillagkép között? Mi lett az elsüllyedt birodalom, Ataisz népeinek sorsa? Milyen titkot rejt a Zengõ Sivatag? És kik a „tiltottvérűek”? Miközben a szereplők a nyomokat követve beutazzák a fél világot, az olvasó is megkapja a válaszokat. A sodró lendületű regényben ötvöződik a fantázia és a valóság, az emberi világ és a természetfeletti, a kaland és a szerelem, a múlt és a jövő."

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.