Gail Carriger - Changless - Változatlan

A Changeless a tavasszal megjelent Soulless folytatása, ami egy humorosan és ízesen megírt steampunk-fantasy történet. Már nagyon vártam a folytatást, újra is olvastam a Soullest, hogy ráhangolódjak a következő kötetre :)

Három hónap telt el az első regény befejezése óta, Alexia már belejött a Woolsey-kastély-beli életbe, ahol egy farkasfalka alfanősténye és a szenvedélyes Lord Maccon hites felesége. A házastársi kötelezettségei mellett el kell látnia a lélekőri feladatát is - Viktória királynő árnyékkormányában a déván (farkasok képviselője) és a potentát (vámpírok képviselője) mellett, vagyis inkább között. :)
Egy új járvány nehezíti meg a természetfelettiek helyzetét, Alexia ezután nyomoz; majd léghajóval Skóciába megy férje után, ahol szembe kell néznie annak múltjával.

Ez a regény méltó folytatása az elsőnek - ismét kapunk egy rejtélyt, emellett sok részletet megtudunk a lélektelenekről, technikai újdonságokról és néhány szereplő múltjáról. Új szerepelő is megjelenik, akinek a múltját elég hamar kikövetkezettem... és a könyv végi merénylőét is, csodálom, hogy Alexiának nem esett le hamarabb :)

Amit megszerettem az első részben az itt is megvolt - Alexia éleselméjűsége, civakodása a férjével, Lord Akadelma vagyis Akeldama (most amikor legépeltem az egyik idézetet, jöttem rá, hogy ezidáig leAkadelmáztam a jó vámpírt :D) elborult jelzői (néhány példa - tökvirág, apró tengeri csigám, szirupcseppem...) és persze a humor! Iyv többet szerepelt, és sokszor derültem fel a butuska hozzászólásai miatt, de a könyv végére már eléggé untam.

"Igazán, Alexia, mi ütött beléd, hogy ilyen gyerekes módon kiakaszkodsz a hajó oldalára, mint valami kagyló?"
"– Mit csinálsz te rémes ember?! Úgy viselkedsz, mint egy tébolyult vakond!– Lopózom, kis rémségem. Talán nem úgy tűnik? – felelte a gróf megjátszott sértődéssel.  – Miért?  Conall mintha zavarba jött volna, ami egyenesen abszurd volt egy hatalmas skót esetében. – A rejtett megközelítés romantikáját kerestem, asszony. (…)"
A könyv befejezése elég érdekes volt, és persze megint nagyon várom a folytatás, így kell ezt csinálni :) SPOILER legszívesebben kupánvágtam volna a jó lordot, hiszen ha Alexia megérinti, akkor emberré válik, vagyis talán gyereket is nemzhet neki...A folytatásra remélem legkésőbb tavaszig kell várni, és megtudom, hogy oldja meg Alexia a családi gondokat...
Összességében - nagyon tetszett ez a könyv is, talán jobban is mint az első, mert több technikai részletre fény derül (pl. lélektelenség), és több Alexia-Conall jelenet volt benne.

5/5

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2012
Sorozat: Napernyő Protektorátus 2.
Eredeti cím: Changeless
Oldalszám: 389
Borító: 5/5

Fülszöveg:
"Alexia Maccon, Woolsey grófnéja egy kora esti órán arra ébred, hogy férje, akinek, mint minden rendes farkasembernek, illedelmesen aludnia kellene, teli torokból ordít mellette. Később el is tűnik, magára hagyva Alexiát, akinek így egyedül kell megbirkóznia egy egész természetfeletti regimenttel, akik már ott várják lakása küszöbén; az űzött szellemek seregével, és Viktória királynő haragjával. Ám Alexia fel van fegyverezve: van egy legújabb divat szerint készült napernyője, és harapós modora. Még amikor nyomozása Skóciába, a rusnya mellények honába sodorja, és egy egész farkas falkával kerül szembe, akkor is helytáll. Erre pedig csak egy lélektelen képes… Arra is marad ideje, hogy megkeresse elkóborolt férjét – ha akarja."

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.