Trencsényi-Waldapfel Imre - Mitológia

Ezt a könyvet még tavaly vettem, azóta is halogattam az elolvasását - mentségemre legyen mondva elég vaskos és apró betűs kiadásról van szó. :)

Még az egyetemen tanultam antik irodalom órákon a görög és római mitológiáról,  eposzokról, istenekről és nagyon szerettem ezeket a történeteket, drámákat.
Akit érdekelnek (főleg) a görög istenek annak bátran ajánlom ezt a könyvet.

Nagyon részletes, összehasonlítja a különféle mítoszokat, a felbukkanó isteneket - egyszóval teljes képet ad az antik mitológiáról.
A bevezető fejezetet csak átfutottam, túl tömény volt és idejétmúlt, de maguk az istenekről szóló történetek nagyon jók - részletesek, de egyet-egyet akár gyerekeknek is fel lehet olvasni :)
Érdekes látni, hogy a különféle mítoszok, hogyan építkeznek egymásból, átvesznek, beolvasztanak elemeket. Nekem legjobban a görög mitológia tetszik, a könyvben szó van még a különféle népek (azték, germán, bibliai...) teremtéstörténetéről, és a római hitvilágról is.

Egyes részeit túl részletesnek tartottam, akit csak az a 'mesék' érdekelnek ugorja át a fejtegető részeket ;)
Az egy pont levonás igazából nem is könyv hibája - egyrészt mára már elavult, ezért kap 4 pontot

4/5

Kiadó: Gondolat
Kiadás éve: 1983
Oldalszám: 415
Ár: antikvár
Borító: 3/5

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.