Pintér Bence és Pintér Máté - A szivarhajó utolsó útja

Amikor megláttam az Agave beharangozott újdonságai között ezt a könyvet, egyből tudtam, hogy ezt el kell olvasnom! Imádom a 19. századi történeteket, a töri órákon is ez volt a kedvenc időszakom, és az enyhe steampunk beütés (golyószórók és léghajók!) is vonzott.

Ebben az alternatív történelmi kalandregényben a szerzők (akik csak névrokonok :)) egy olyan világot álmodtak meg, ahol a '48-49-es szabadságharcot megnyerték a magyarok egy új technikai találmánynak köszönhetően; és megvalósul Kossuth álma a Dunai Konföderáció.
A történet 1888-ban játszódik, amikor már megszilárdult a konföderáció működése, de folyamatos veszély fenyegeti az ellenséges nagyhatalmak (franciák-spanyolok, oroszok) felől és a rendszeren belül is.

"A Dunai Konföderáció ereje abban rejlik, hogy többen vagyunk, és különbözünk. Önállóan - gyengék vagyunk. Ha egy csokornyi önálló kis államot alkotnánk itt, a Duna vidékén, ki lennénk téve a környező hatalmas birodalmak kényének-kedvének. Összefogva viszont e sok különböző karakterű nemzet erős lehet, ha egyetértésük és együttműködésük alapja a szabadság, melynek égisze alatt mindenki azzal járul hozzá a fejlődéshez, amiben a legerősebb."

Kossuth Lajos, 1892, forrás
A főszereplőnk, Kossuth Csaba (K.Lajos unokája) hadnagy egy fontos feladatot kap a hadügyi államtitkártól - Pestről Belgrádba kell juttatnia egy titkos iratot. Az utazás azonban több kellemetlenséget is tartogat, Kossuth lebukik - egy furcsa nő jár a nyomában, és a vonatot is megtámadják, az irat eltűnik. Csaba a titokzatos Anával együtt hajszába kezd, hogy visszaszerezze. Egy 'árnyat' üldöznek, akinek sokfelé elér a keze.
Belgrádba érve bujkálniuk kell, mert Kossuthot gyanúsítják az irat ellopásával, később gyilkossággal is. Ám Ana alvilági kapcsolatainak hála egyre előrébb járnak az ügyben...
Több szálon fut a történet, megismerjük Nemesházi Bence képviselőt, belepillanthatunk a konföderáció politikájába, a lehetséges veszélyekbe; és az Árnynak nevezett 'terrorista' tervei és múltja is feltárul.
Csaba, Ana, Nemesházi és Csaba volt kedvese Teodóra összefogva kiderítik milyen veszély fenyegeti a konföderációt és igyekeznek azt mindenáron megakadályozni...

forrás
A regényben a kalandregény sok alapvető eleme megjelenik - a váratlan helyeken talált barátok, szövetségesek, árulók, összeesküvések - egy bolond/megszállott ember, mint a fő gonosz. Ezért már jó néhány részt előre kitaláltam, megsejtettem, mert már láttam/olvastam máshol. De az ismétlődések ellenére élveztem a könyvet, és ebben nagy szerepe volt a világnak.
A szerzők nagyon alaposan megalkották ezt a világot, ezt bizonyítja a fejezetek elején található idézetek, naplórészletek, szócikkek, amikkel egyre több apró információhoz juttatják az olvasót. A könyv elején kicsit elveszetten éreztem magam, de a könyv negyedénél-közepénél már összeállt a kép.
Néhány szereplő negatívumait (pl.: Kossuth Csaba - már unalmas volt, hogy amikor nincs akció folyton azon gondolkozik rágyújtson-e, vagy azon sopánkodik, hogy nincs is cigarettája...) pedig ellensúlyozták a nők :) Erős, talpraesett női karakterekkel találkozunk a könyvben, nekem a kedvencem Ana volt.

Összességében tetszett a történet, a megalkotott világ - szívesen éltem is volna benne. Szivarhajókkal utaztam volna a konföderáció országaiban, nőként is lehettem volna újságíró, kém vagy rendőr is.
Szívesen olvasnék még "fejezeteket a Duna-menti köztársaság történetéből" :) A befejezés is nyitva maradt, szerintem várható még a folytatást!
Egy pontot a kiszámíthatóság és egy-két szereplő felszínessége miatt vontam le, de első könyvnek szerintem naggyon jóó! :)

4/5

Kiadó: Agave Könyvek
Kiadás éve: 2012
Oldalszám: 230
Ár: 2980 Ft (Agaveboltban kedvezőbb áron ;))
Borító: 5/5

Fülszöveg:
"Az 1848-49-es szabadságharcot megnyertük, és megvalósult Kossuth Lajos nagy álma, a Dunai Konföderácó! Kossuth Csaba – Kossuth Lajos unokája –, fiatal lovastiszt feladatot kap a hadügyi államtitkártól, hogy juttasson el egy bizalmas iratot a Konföderáció fővárosába, Belgrádba. A vonatot azonban szerb szeparatisták támadják meg, és az iratok eltűnnek, a helyszínen csupán egy pikk király marad.Ezalatt a Budai Ganz gyárból egy rejtélyes feketeköpenyes alak elköti a Konföderáció legújabb titkos fejlesztését, egy hadi szivarhajót, és útnak indítja Belgrád felé.Kossuth Csaba egy szépséges kémnővel ered a titokzatos és mindenre elszánt idegen nyomába, akinek célja nem kevesebb, mint a Konföderáció elpusztítása függetlenül attól, hogy ez hány emberéletet követel. Pintér Bence és Pintér Máté regénye új műfajjal színesíti az ifjúsági regények palettáját. A szivarhajó utolsó útja olyan alternatív történelmi kalandregény, amely egyszerre szerez örömet Jules Verne olvasóinak és a James Bond-rajongóknak."

A könyvet köszönöm az Agave Kiadónak, és Lobonak!


Érdekességek:

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.