Top 5 - Kedvenc klasszikus külföldi íróm

június 10, 2012
Ahogy a múlt hónapban ígértem most a kedvenc külföldi íróimat gyűjtöm össze, de hogy kicsit egyszerűbb dolgom legyen először a klasszikus írókat szedem össze. :)


Jane Austen - Az igazi klasszikus. Az egyik legnépszerűbb és leghíresebb angol írónő, 6 regényéből rengeteg feldolgozás készült, többről írtam is és persze szinte minden filmadaptációt megnéztem a műveiből. Szeretem az okos, ironikus stílusát és persze azt a kort, amiben játszódnak a regényei. A kedvencem az Értelem és érzelem, és a Büszkeség és balítélet :)





Virginia Woolf - Szintén angol író, a feminizmus és a 20. századi angol irodalom fontos alakja. Az órák film és könyv után kezdtem el olvasni a könyveit. A Mrs. Dallowayjal kezdtem, egyből a 'mélyvízbe' - tudni kell, hogy Woolf stílusa formabontó, ezért elég nehezen olvasható eleinte. Rá kell érezni az ízére - őt nem a történések érdeklik, hanem az emberi kapcsolatok, a gondolatok - ezért a legtöbbször a szereplői fejébe enged be minket, a történet másodlagos nála. A két 'könnyebben' olvasható könyve a Flush, és az Orlando - talán ezekkel érdemes kezdeni.


J. R. R. Tolkien - Kamaszkori nagy kedvencem. Amikor elkezdték vetíteni a filmeket, akkor kezdtem el olvasni a Gyűrűk Ura trilógiát. Mondanom se kell, hogy egyből elvarázsolt és többször újraolvastam. A filmek és a könyvek bűvöletében éltem :) Utána elolvastam a Hobbitot (A babó címmel is megjelent), és a Szilmarilokot. Már nagyon várom a télen érkező Hobbit filmet is :) Tolkien egy külön világot alkotott ezekkel a történetekkel, saját történelemmel, mítoszokkal és nyelvvel - nem csoda hisz nyelvész-irodalmár volt.



J. D. Salinger - Szintén kamaszkori kedvencem, a legendás Zabhegyező volt a kezdet, annyira megfogott a hangulata, a szleng, a depressziós srác, aki keresi az útját. Nem volt nehéz kiolvasni az életművet, mivel a Zabhegyezőn kívül három másik rövidke könyve jelent meg az írónak - a Franny és Zooey, a Kilenc történet, Magasabbra a tetőt ácsok/Seymour: bemutatás.







Milan Kundera - A 'kapcsolatunk' nem olyan régi, az egyetemen ismertem meg az írót, a Nevetséges szerelmek c. novelláskötettel egyből megfogott magának. Igaz még csak ezt, meg A lét elviselhetetlen könnyűségét olvastam, de mindkettő nagyon tetszett ezért várólistán van a többi könyve is.

Remélem sikerült kedvet csinálnom valamelyik íróhoz, vagy már amúgy is szeretitek valamelyiküket? :)



Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.