Joanne Harris - Aludj kislány

Ez a regény nem a 'tipikus Joanne Harris', elég korai munkája 1993-ban jelent meg, és ahogy a könyv előszavában olvashatjuk 2003 után már nem is lehetett kapni, de kitartó rajongók 'kikönyörögték', hogy jelenjen meg újra.


"Henry Chester, a vagyonos, de nem különösebben tehetséges festő szüntelenül keresi a tökéletes modellt, mígnem egy nap megakad a szeme egy kilencéves kislányon, Effie-n. Éveken át csak őt festi, majd tizenhét éves korában elveszi feleségül. A lány számára Chester minden szempontból csalódás, így hamar elhidegülnek. Effie szeretőre lel egy Mose Harper nevű szélhámos-szerencselovagban, és megismerkedik a sötét bűbáj mesternőjével, Fanny Millerrel, aki évek óta üldöz egy titokzatos gyilkost...
Bosszú és intrika, zsarolás és szellemidézés szövődik mesévé ebben a rémregények hangulatát idéző Harris-könyvben."


A történet az 1800-as évek végén játszódik, a helyszín a viktoriánus London.
Henry Chester bigott, perverz férfi, aki teljesen elnyomja ifjú feleségét, és amikor rádöbben, hogy Effi már nem az a kislány, akinek ő akarta volna - hanem felnőtt nő, akinek vágyai vannak, megundorodik tőle, és szép lassan elhidegül tőle. Effi szerelmes lesz egy fiatal nőcsábász festőbe, Mose Harperbe, akiről később kiderül, hogy nem épp egy megbízható alak, (nekem nagyon nem volt szimpatikus, csak kihasználta a nőket, Effiet).
A regény négy szereplő elbeszéléséből ismerjük meg, nekem tetszett, hogy több nézőpontból ismerhettem meg a dolgokat, bár néhol nem mindig jöttem rá az első egy-két mondatból, hogy most éppen ki is beszél. (Itt is lehetett volna úgy jelölni, mint a Szent bolondokban a francia kártya szimbólumaival).
A highgate temető is előkerül a könyvben, jó hogy olvastam már A Highgate-temető ikreit - így könnyebben elképzeltem a helyet :)

A történet magába szippantott, tele van misztikával, elfojtott és a felszínre kerülő indulatokkal, hallucinációkkal, a múlt kísérteteivel. Nagyon összetett, két éjszaka olvastam ki, alig tudtam letenni.Más mint a későbbi J. H. könyvek, nekem nagyon tetszett az írónőnek ez az oldala is :)
5/5

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.