Charlaine Harris - Vérszag (TB 4)

Vér, szex és rock'n'roll country:

True blood lázban égek :D
Végignéztem az eddigi összes megjelent epizódot, és izgatottan várom a hétfőket, amikor Amerikában leadnak egy újabb részt.

Mivel már az első 3 könyvet olvastam, belekezdtem a negyedikbe (Vérszag). Tavaly olvastam az előző könyveket, így pár dolgot elfelejtettem, de szerencsére a 4.részben sok olyan kis rész volt, amiben Sookie visszaemlékezik dolgokra, így az írónő megkönnyítette a visszarázódást.

Kicsit zavaró, hogy sok dolog a könyvekben máshogy van, mint a sorozatban és mindig vissza kell emlékeznem, mikor olvasom a 4. könyvet, hogy akkor a regényváltozatban ki kicsoda, ki micsoda(!) :). (Pl érdekes volt, hogy a 2. évadban megjelenő bacchánsnő micsoda főgonosz lett, aki meg akarja ölni Samet - a könyvben pedig úgy emlékszem nagyon is jól kijöttek egymással :) )

A Vérszagban tetszett, hogy az írőnő/Sookie is megemlíti, hogy már elege van, hogy mindig megverik (erről én is panaszkodtam mikor a 2. részt olvastam), és új életet akar - de persze ez nem jön össze neki, megint belebonyolódik a TFL-ek (természetfeletti lények) világába.
Kedvenc vérfarkasom, Alcide is visszatért, és nagyon tetszettek az Erices jelenetek is.
Szegény Bill kiesett a pikszisből nálam - a sorozatban se valami szimpatikus, nem tudom miért - pedig a főszereplőket szeretni szoktam :D
Furcsa volt olvasni amikor a könyv elején megjelent Tara - mert nekem a sorozatbeli nagyszájú, elcseszett életű Tara ugrott be, akit jobban kedvelek, a sorozatban is több és más szerephez jut, mint a regényekben.
Nem is érdemes nagyon hasonlítgatni, meg összevetni a könyvsorozat és a tv-s változatot - eléggé különböznek, a tv- sorozat készítői más szereplőket láttak fontosabbnak, más eseményeket emeltek ki, formáztak át. De ez nem jelentik azt, hogy elrontották a könyves történetet - nekem tetszik mind a kettő, de külön kell kezelni őket :)

Szóval a TB 4. Vérszag:
Új TFL-eket ismerünk meg ebben a részben - boszorkányokat, újabb alakváltókat, és ami nálam kiverte a biztosítékot egy tündér! Claudine is megjelenik (ez már talán kicsit túlzás volt... vicces ahogy a vámpírokat megbabonázza :D). Eric elveszti az emlékezetét egy csapat gonosz boszorkány miatt, akik le akarják nyúlni az üzletét. Sookie talál rá Ericre és ő nyújt neki menedéket. Közben Jason (Sookie bátyja) eltűnik, és csak a regény végén kerül elő - és a következő részben derül majd ki, hogy milyen következményekkel járt az elrablása.
Billről nem esik sok szó - elment Peruba kutatni, és a nagy összecsapásnál jelenik meg újra, de a háttérben marad.
Sookie életében már öt szerelmes/udvarló/ex férfi van: Bill, Eric, Alcide, Sam, és egy idősebb alakváltó Calvin (de ő csak mint valami tenyészállatként néz Sookiera :D).
Jó könyv, tetszett, talán jobban is mint az előzőek!
5/5


Kiadó: Ulpius
Kiadás éve: 2010
Sorozat: True Blood sorozat 4.
Eredeti cím: Dead to the world
Oldalszám: 430
Ár: 3000
Borító: 4/5

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.